Kategorie
Blog

W jaki sposób rozliczyć instalacje fotowoltaiczną (program Mój Prąd) w czasie pandemii.

Chociaż ogłoszenie pandemii na całym świecie utrudniło wykonywanie wielu czynności, w tym składanie ważnych dokumentów, to jednak bez problemu można korzystać z programu Mój Prąd. Oczywiście wdrożono pewne zmiany, dzięki którym składać wnioski o dofinansowanie można nie wychodząc z domu. Sprawdź, co musisz zrobić, aby ubiegać się
o dofinansowanie z rządowego programu Mój Prąd na instalację fotowoltaiczną.

Czego potrzeba, aby złożyć e-wniosek?

Prośbę o dofinansowanie możesz skierować za pomocą strony internetowej mojprad.gov.pl. W celu złożenia wspomnianego e-wniosku potrzebujesz jedynie posiadania profilu zaufanego (który możesz założyć na przykład przez bank) bądź specjalnego e-dowodu. Według informacji zawartych na rządowej witrynie, oczekiwanie na rozpatrzenie złożonej prośby trwa do 3 miesięcy.

Jeśli posiadasz już profil zaufany lub e-dowód, przed przystąpieniem do złożenia e-wniosku przygotuj także: oświadczenie RODO, kopię faktury za dostawę i montaż fotowoltaiki, dowód zapłaty wspomnianej faktury, zaświadczenie Operatora Sieci Dystrybucyjnej będące potwierdzeniem montażu licznika z numerem Punktu Pobory Mocy, oświadczenie o samodzielnym montażu instalacji (jedynie w przypadku, kiedy faktycznie założono ją samemu).

Złożenie e-wniosku na mojprad.gov.pl

Mając przygotowane wszystkie potrzebne dokumenty, wystarczy zalogować się na stronie i podążać za instrukcjami, które widnieją na ekranie. Będąc już zalogowanym do swojego panelu musisz wybrać opcję “Skorzystaj z programu Mój Prąd”. Po tym wypełnij kwestionariusz odpowiednimi danymi, koniecznie zwróć uwagę na to czy wszystko zostało poprawnie wprowadzone. Po wysłaniu e-wniosku nie ma możliwości jego edycji. Zmiana będzie możliwa dopiero po weryfikacji przez urzędników, błędnie złożonej dokumentacji.

Po tym, jak wniosek zostanie złożony przez internet, trzeba czekać na decyzję dotyczącą przyznania finansowania z programu Mój Prąd. Informację powinno otrzymać się na adres e-mail powiązany z kontem na witrynie, a także na skrzynkę ePUAP, która automatycznie zakładana jest każdemu posiadaczowi e-dowodu i profilu zaufanego.